2010. január 23.

ALMÁSKENYÉR ÁFONYÁVAL ÉS MOGYORÓVAL



ALMÁSKENYÉR  ÁFONYÁVAL ÉS MOGYORÓVAL 

Nagyon finom lett, még meleg, most lett kész....és utálok esti fényben fotózni, és nem is tudok...:-(
Majd holnap hozok jobb képet, ha marad még addig belőle, mert elég jól fogy....:-)))

38 dkg alma / magozva, reszelve
10 dkg barnacukor
7,5 dkg aszalt áfonya   
2 ek  Calvados
10 dkg mazsola
25 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
2 tk sütőpor
10 dkg pirított egész mogyoró

tetejére:
1 tojássárgája
8 db féldió
1 ek aszalt áfonya

Az almákat kimagozzuk, lereszeljük a héjával együtt.
Összekeverjük a cukorral, a Calvadossal, a mazsolával és az áfonyával, majd letakarva behűtjük egy éjszakára.
Másnap összekeverjük a lisztet a sütőporral és a mogyoróval együtt az almás massszához keverjük.
Egy kisebb kenyérformába simítjuk, megkenjük a tojássárgájával, megszórjuk a maradék áfonyával és a dióval.
160 fokon légkeveréssel 1 óra alatt készresütjük.

Latsia:
- 20 dkg teljeskiőrlésű lisztet és 5 dkg simalisztet tettem bele
- 50 perc alatt átsült

5 megjegyzés:

Mónika írta...

Ez nagyon izgalmas. Én banános csináltam minap. De ezt is kipróbálom.

Gizi írta...

Nagyon szép lett, és olyan guszta!!
Még soha nem sütöttem gyümölcskenyeret pedig szeretem. Viszem a receptet és teszek egy próbát.:)

Latsia írta...

Mónika, ez inkább kenyér jellegű, nem olyan sütis, mint a banános, de fini!

Gizi, köszi! Remélem ízleni fog;-)

Zsiri írta...

Kis vajjal és lekvárral, hogy halmozzuk az élvezeteket, hmm, fincsi :-)

Flora írta...

ÚÚÚ nagyon jól néz ki!
Csodásra sikerült a kép, nagyon látványos! Biztosan az íze is az!