2010. január 19.

KÉKSAJTOS SALÁTA HIROMERI-VEL, ÁFONYÁVAL




KÉKSAJTOS SALÁTA HIROMERI-VEL, ÁFONYÁVAL / Latsia

Ennek a salátának aztán igazán nemzetközi hozzávalói vannak:-)

A Hiromeri, egy tradicionális ciprusi görög különlegesség, sertéssonka, amit összesen 3-4 hónap alatt érlelnek készre.
Először vörösborban pácolják, majd lassú faszenes füstöléssel 3-4 hét alatt éri el a kellő finomságát.
Teljesen zsírtalan, nincs benne szénhidrát, így aztán igencsak egészséges.
Ízre viszont sós, inkább csak csipegetünk belőle, viszont lehet inni rá:-)
Mivel azonban én nem vagyok egy nagy ivós, inkább salátára raktam.

Tettem még hozzá a dán kéksajtból, egy kis dióval és szőlővel, és egy kis svéd áfonyát.
Megöntöztem olívaolajjal és már ettük is.
A szőlőnk mézédes volt, ha valakinek nincs ilyen szerencséje, tehet a salátása egy kis mézet is.

Nincsenek megjegyzések: