2010. május 9.

CSOKICSEPPES KEKSZ



Ma este találtam ezt a receptet, mert egy kedves fórumtársam kekszet készült sütni, de nem volt otthon éppen margarinja. Én ugyan eddig még csak vajjal sütöttem kekszet /21 félét:-)/, de azt gondoltam, olajjal is lehet....és elkezdtem keresgélni a neten, amikor rátaláltam ITT.
De hogy esetlegesen vezekeljek, ha mégsem sikerül a fórumtársamnak olajjal kekszet sütnie, hát gyorsan én is megsütöttem:-)
Sikerült! Nem mondom, hogy életem legfinomabb keksze lett, és azt sem, hogy ezentúl csak olajjal sütök kekszféleségeket....de azt igen, hogy ha bárkinek hasonló problémája akad, vagyishogy épp nincs otthon vaj vagy margarin, nyugodtan megsütheti olajjal is a ropogtatnivalót!:-)
Biztos ami biztos alapon azért csökkentettem a mennyiséget, 12 kekszre váltottam a receptet, de így is 18 db lett:-)
Itt a recept 24 db kekszre:

CSOKICSEPPES KEKSZ

2,5 csésze liszt
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
1 csésze olaj
1 csésze barnacukor
1/2 csésze kristálycukor
2 tojás
1 tk vanlia esszencia
1 tk mandula esszencia
1 csésze félédes csokicsepp

A sütőt 175 fokra előmelegítjük.
Egy tálban összekeverjük a lisztet a sóval és a szódabikarbónával, félretesszük.
Egy másik tálban krémesre keverjük az olajat a cukrokkal, egyesével beleütjük a tojásokat és az esszenciákkal együtt jól elkeverjük.
Hozzáforgatjuk a száraz keveréket és a csokicseppet, majd kanállal tepsire adagoljuk.
8-10 perc alatt megsütjük, majd további 5 perc alatt hagyjuk kihűlni egy rácson.

Latsia:
- 180 fokon sütöttem  féladagot elvileg, de mégis 18 nagy keksz lett belőle:-)

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretjük a keksz féléket. El is mentem, mert nagyon guszta :) Finoooom

Bianka írta...

Nagyon szeretjük a keksz féléket. El is mentem, mert nagyon guszta :) Finoooom

egycsipet írta...

Ha nem is ez a legfinomabb, attól még irtó guszta. :)

Belly írta...

Én nemrég sütöttem,most hűl.Közben meg eszem.:-)))))Guszta a tiéd:-)

Latsia írta...

Jó ez a keksz lányok, de nem a legjobb.
Asszem én is maradok a vajnál, olajat csak végszükség esetén használok majd kekszhez:-)