2010. május 6.

SOKMAGVAS KISKENYÉR ROZSLISZTTEL


Egy újabb variációja az előtésztás kenyérkémnek:-)
Összeszedtem mindent a konyhából és zsupsz bele:-))
Nem cicóztam, az eddigiek mintájára készült ez is, csak ez most kicsit több, mint féladag...hiába na.... itt a bikiniszezon, csak óvatosan a szénhidráttal:-))

SOKMAGVAS KISKENYÉR ROZSLISZTTEL

10 dkg előtészta
10 dkg rozsliszt
15 dkg búzaliszt
1 dl víz kb. de inkább azt dagasztás közben öntsük hozzá, amennyit felvesz...
1 ek tejföl
1 ek olívaolaj
1 ek burgonyapehely
1 ek szezámmag
1 ek lenmag
1 ek napraforgómag - szotyi:-))
1,5 tk só
1 tk cukor

A hozzávalókat a kenyérsütőgéppel öszedagasztattam, és áttettem egy tálba.
Lefedve a duplájára kelesztettem, majd átgyúrtam, egy sütőpapírral bélelt hosszúkás formába tettem és kb. 30 percig kelesztettem.
/Ha túl lágy a tésztaí egy kis liszt mehet még hozzá!/
Lekentem vízzel, megszórtam egy kis liszttel, és felfűtöttem a sütőt a maximumra.
( Nekem ez 270 fok, légkeverés!)
Amikor elérte a hőfokot, beledobáltam a szokásos kis jégkockáimat a sütő aljába, hogy jó kis gőz képződjön, és már toltam is gyorsan befelé a kenyérkét.
10 perc múlva csökkentettem a hőmérsékletet 180 fokra - légkeverés-.
45 perc alatt sütöttem meg, félidőben még 1x dobáltam be a sütőbe jégkockákat.