2010. június 25.

CSOKOLÁDÉ FAGYI


Itt a csokifagyi ami nálunk a befutó lett.
A kiindulópont a Nagyim vanília sodója, amiből a RUMOSDIÓ FAGYIT is készítettem, csak 2-vel több tojássárgáját tettem bele.
Egy hibája van, 2 perc alatt elfogy...:-)
Arra azonban rájöttem itt a fagyik készítése során, hogy nemigazán kell hozzájuk a drága Mascarpone!
Ugyanolyan jó, ha zsíros tejszínt teszünk a fagyihoz tejjel keverve, de vagy 25 % zsírtartalmút, vagy még ennél is nagyobb zsírtartalmút de akkor tejjel keverve úgy, hogy a végeredmény kb. 25 %-os legyen.
És akkor tuti krémes lesz a fagyi!:-))

CSOKOLÁDÉ FAGYI
5 dl 25%-os tejszín
2 ek kakaópor
1 tk vanília esszencia
5 dkg tejcsoki
4 tojássárgája
10 dkg cukor

A cukrot a tojássárgájákkal fehéredésig keverem.
A tejszínt felmelegítem egy lábosban a kakaóporral elkeverem és beletördelem a csokit.
Összeolvasztom az egészet.
Óvatosan hozzáforgatom a cukros tojást és sűrűsödésig keverem kb.10-15 perc.
Hozzákeverem a vaníliát és hűlni hagyom.
(Én a mélyhűtőbe teszem félórára, így hamar lehűl.)
A fagyigépbe teszem és 30 perc múlva kész a krémes csokifagyim!:-))))

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Igazán remek kis desszert :)

Süti Bazár írta...

Gyönyörűséges már megint!!!
Ha nincs valakinek fagyigépe, csak akkor kell a mascarpone, mert gép nélkül nem lehet másképp azt a csodás krémes állagot elérni. Nekem sajna nincs, de tejfölből kicsöpögtetett mascarponéval tudom korrigálni ezt a hiányosságot.
Fagyigép mellett tényleg nem kell, az gyönyörűen krémesít/habosít :)

Andi/cuki írta...

A legeslegkedvenc kedvencem a csokifagyi, meg az eper! Esetleg fahéj, málna, vagy vanília:-D:-))
Nagggggyon szupi!:-)))))

gondaanyu írta...

A legfinomabb csokifagyi ! Gép nélkül is krémes, csak ezt készítem.