2010. június 18.

SÁRGABARACKFAGYI


SÁRGABARACKFAGYI

Nos íme az első fagyim a géppel....:-)
Nagy sikere volt, mindenkinek ízlett!!!:-)))))))
Örülök neki, hogy igazán fagyi állagú és nem egy folyós, hideg krém.

Nekem azonban egy kicsit túl tejszínes volt, de nem tudom, hogy azért, mert valóban elég sok van benne belőle, vagy azért mert nem kedvelem a tejszínt, így érzékenyebb vagyok az ízére?
Nyilván azért mert a mascarpone is tejszínes és a tejszín is:-)
Úgyhogy legközelebb, ha a magam kedvére is csinálom, akkor talán kicsit vizezem... vagy?
Tanácsokat szívesen fogadok!:-)

1 csésze = 240 ml

3 tojás
1 csésze cukor
7 db sárgabarack magozva
1 doboz Mascarpone - 25 dkg
1 csésze zsíros tejszín
1 tk vanília esszencia

A tojásokat a cukorral habosra kevertem a mixerrel.
A sárgabarackot pürésítettem és a többi hozzávalóval együtt a cukros tojáshoz kevertem.
Beleöntöttem a fagyigépbe és készrekevertettem vele.

A cukor mennyisége természetesen függ attól, hogy milyen édes a gyümölcs, ez nagyon finom édes volt.

12 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Hű, gombóc van a torkomban, csak sajnos, nem egy ilyen "isteni fincsi lehet" fajta.:S
Szerintem elég lenne bele vagy csak a tejszín, vagy csak a Mascarpone. Ha amúgy sem kedveled az ízét, nagyon kiszúrtál magaddal.;)
A kieső folyadékot lehetne vízzel vagy cukorsziruppal, esetleg gyümölcslével pótolni, persze utóbbi két esetben csökkenteni kell a hozzáadott cukor mennyiségét. Szerinted?

Latsia írta...

Szerintem igazad van... elég bele az egyik, és ha a Többieknek nem ízlik úgy, majd megesszük mi ketten jó?:-)))
Gyümölcslé vagy víz mellett tenném le a voksom, asszem (a mait már bekevertem) a holnapit majd cseresznyével úgy fogom és jövök beszűámolok róla:-)

Bianka írta...

Nem tudom megítélni, mert még sosem készítettem fagyit. Viszont látványra nagyon finom lehet és igencsak guszta

Mónika írta...

Én a gyümölcsös fagyikhoz nem mascarponét, hanem joghurtot használok. Van olyan hogy teszelók még hozzá tejszínt, akkor krémesebb. De a párom úgy szereti, ha csak joghurtos.
Amúgy nagyon gusztát csináltál.:))

Ms. Poppy írta...

Várom, várom, és hozom a fagyis kanálkámat!:)

Latsia írta...

Bianka, nagyon finom, csak nekem túl tejszínes, de a többiek falták, pedig elég finyás a brigád:-))

Mónika, most épp egy ilyen "Teféléd" készül.. nemsokára felteszem.

Poppy, holnap megcsinálom a Te javaslatodat, és szólok!:-)
Jó nagy kanalat hozzál, ja meg bikinit is, mert ma 42 fok volt:-)))

Kata írta...

Gondoltam, hogy nem fogsz bennünket sokáig váratni:)
Ha csak a tejszínnel van bajod, a tejjel nincs, akkor a tejszínt helyettesítheted sűrített tejjel is, azzal is elég krémes lesz szerintem. Az én cseresznye fagyimban is az van tejjel összekeverve, csak még az is átmeneti állapotában van a hűtőben, elvileg este kavarjuk.

Puszedli írta...

Bárcsak én ne szeretném a tejszínt.. :)

Andi/cuki írta...

Nekem nagyon tetszene, főleg, hogy házi az a fagyi!:-))Gyönyörűen néz ki!:-))

Süti Bazár írta...

Gyönyörű lett!!
A gyümölcsfagyiba egyáltalán nem teszek tejszínt, csak mascarponet és joghurtot. Szerintem próbáld ki úgy is! :)

Csibe írta...

Nagyon guszta! Általában én is teszek tejszínt is, és mascarponet is a fagyiba, igaz a mascarponeból csak kb. 10 dkg-mot. A joghurt is működik :)

Latsia írta...

Kata, köszi megnézem, már vettem mind2 féle sűrített tejet, a cukros sűrűt és a cukornélküli hígabbat is, kipróbálom.

Puszedli, az egyetlen amiért nem rajongok... nem mondom, hogy utálom, de ha lehet, inkább nem.

Andi/Cuki, köszi!:-)

Yasmine, köszi!:-)) Kipróbálom a Te változatodat is mindenképpen, most úgyis annyi gyümi van!:-)

Csibe köszi, asszem most az elkövetkezendőkben fagyigyárrá alakulok:-))
És a legszebb benne, hogy én eddig nem is voltam oda a fagyiért...