2010. július 8.

SPANAKOPITA-SPENÓTOS PITE




SPANAKOPITA - SPENÓTOS PITE



1 db kinyújtott leveles vajastészta (425g)
25-30 dkg spenót
20 dkg Feta sajt
1 póréhagyma aprítva
2 tojás
bors

+1 tojás a lekenéshez

A sütőt 200 fokra (légkeverés 180 fok) előmelegítjük.
A spenótot megmossuk, ha túl vastag lenne a szára, kicsit levágunk belőle.
Egy tálba tesszük és rámorzsoljuk a sajtot, megszórjuk a póréhagymával, és összekeverjük.
A tojásokat villával kicsit felverjük, jól megborsozzuk és ráöntjük a tál tartalmára, kézzel jól összeforgatjuk.
Sózni nem szabad, mert a Feta igen sós!!!

A tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük, rásimítjuk a tölteléket és mint a bejglit (először a 2 szélét hajtjuk fel) feltekerjük.
Lekenjük tojással és a sütőbe toljuk, majd 30 perc alatt készre sütjük.

10 megjegyzés:

anake írta...

Ahogy megláttam a képet azt hittem burek, kicsit csalódtam de ez is finom lehet,

szepyke írta...

Jaj, ha ez az, amire gondolok, akkor rendelem a jegyet, és indulok!:)))))

Latsia írta...

Anake, a laknur és a burek ugyanaz... csak az egyik albánul, a másik szerbül!:-)

Szepyke, gyere várlak, ma sütöm a következőt, még ideérsz.
Meg amúgyis jöhetnél!:-)

Latsia írta...

További nevei különböző nyelveken: brik, piroq, boureki, byurek

Bianka írta...

Fenségesen néz ki, korog is a gyomrom

Felhőlány írta...

Nekem gyakorlatilag mindegy, hogy hogyan hívják, nagyon szeretem... :)) Jó ötletet adtál, köszönöm! :)

Latsia írta...

Bianka köszi!

Felhőlányka, én is így vagyok vele!:-)

anake írta...

Aha akkor megyek leveles tésztát venni,
mirelitt spenóttal is működik?

Latsia írta...

Anake, nem próbáltam még, csak frissel, de gondolom igen, ha leveles és nem krémes.

Beastie írta...

Most készül, 3 rúddal, pedig csak kétszeres mennyiségű spenóttal számoltam. Isteni az illata :-) köszi