2010. július 4.

TÚRÓS SAJTOS VILLÁMPOGI


TÚRÓS SAJTOS VILLÁMPOGIM

Régi receptem ez, de gyakran sütöm azóta is, ezért itt a helye!:-)
Márcsak azért is, mert annyi receptem van képpel a régi konyhámban, jó lesz ha minden együtt van.
Érdekessége, hogy bár van benne élesztő, hisz az igazi pogácsában van, mégsincs kelesztési idő, csak a sütőben kel sülés közben amennyit muszáj neki!:-)

24 dkg liszt
25 dkg túró
25 dkg vaj
2,5 dkg friss élesztő
1 tk cukor
1 ek só

kenéshez: 1 tojás sárgája
szóráshoz: reszelt sajt, köménymag, nagyszemű só

A hozzávalókat összekevertem, és lisztezett felületre téve még annyi lisztet tettem hozzá, hogy összeálljon a tészta.
Kinyújtottam, megszórtam reszelt sajttal, feltekertem, mint a bejglit és újra kinyújtottam olyan 1,5 ujjnyi vastagságúra.
Megkentem, megszórtam, kiszaggattam.
Semmi pihentetés vagy kelesztés!
200 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készresütöttem.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta, szeretem a gyors pogikat

Andi/cuki írta...

Ezt a gyors variácót még nem ismertem, ez lesz a következő, ami kipróbálok!:-)) Annyira jó a DNK kenyered is, nem győzöm ebbe a melegbe(is) sütni!:-))

Csörgő Andi írta...

Már másodszor sütöm egy hét alatt...szuper!
Köszönöm!