2010. szeptember 25.

Kalimera avagy jó reggelt, a reggeli tálalva van!:-)


Hoztam egy kis ciprusi görög reggelit:-)

Ez a nagy fehér guriga nem más, mint ciprusi friss, zsírszegény krémes sajt, ami tk. túróként is jegyezhető az "Aναρή" (ejtsd: anari).
3 féle változatban sós, édes és natúr. Nagyon finom az állaga és az íze is.
Készítünk belőle krémes édességet, a sósat inkább töltelékként kis tésztákba használjuk, a natúrt pedig bárhogy, fogyókúrához is kitűnő pld.

A mélyvörös vékonyra szelt finomság pedig a "Παστουρμάς" (ejtsd pasturmász).
Marhahúsból készül, szárítva sóban, majd egy speciális nagyon fűszeres, paprikás, alkoholos rétegben érlelve szellős helyen, hogy aztán hűtőben tárolva papírvékonyra szelve lehessen fogyasztani.
Sör vagy bor mellé kitűnő csemege, én mondjuk inkább szendvicsbe teszem:-)
Bár este, egy pohár jóféle vörösbor mellé is bevállalom.

A fügét és a pisztáciát pedig mindenki ismeri:-)
Jó étvágyat kívánok!

15 megjegyzés:

Könyvlelő Kritta írta...

Ez egy tökéletes reggeli, a fotó is remek! :) Szép reggelt kívánok!

Zuzuka írta...

jó kis fejedelmi reggelid van, nem mondom!:)

Bianka írta...

Mot indulnék reggelizni, de egy kicsit messze vagy :)))

Latsia írta...

Krisztina, köszi! Neked is szép hétvégét!:-)

Latsia írta...

Zuzuka, hétvége van, nem? Kijár!:-)
Egyébként ez itt nem olyan extra ám!

Latsia írta...

Bianka, gyere nyaralni, készítek Neked ilyen reggelit:-)

Moha írta...

Latsia megyek hozzád én is reggelizni, csodaszép a tál tartalma és még napsütés is van hozzá!

Nelli írta...

Nagyon finom lehetett!Még napsütés is volt hozzá látom.De az a magas kenyérke is fincsi lehet.
Klárikám!Nem régóta van még csak blogom.:-)Gyere máskor is.

Felhőlány írta...

Holnap reggelire ott vagyok! :))

Nina írta...

Yumm, delicious! xo

mia írta...

Imádom ezt a fotót és az általad prezentált reggelit :)
Már indulnék is ;)
Nagyon kellene most nekem egy kis napsütés,tengervíz,és mediterrán életérzés....

Nálatok meddig van ilyen jó idő? Komolyan fontolgatom az ötletet,hogy még legalább 1 hét pihenést be kellene iktatnom, de kizárólag csak oda mennék, ahol az idő még jó :)

Latsia írta...

Gyere csak Moha, a napsütésben itt sosincs hiány!:-)

Nellikém, érkezem!:-)

Felhőlány, megterítettem, hol vagy?:-)

Thanks Nina!:-)

Mia, mi ma épp a tengerpartra megyünk kicsit, mert tegnap is 35 fok volt árnyékban...
Úgyhogy elvileg nyaralni még október közepéig biztosan jó idő lesz.
Tavaly október 13-án utaztam Budapestre és 9-én még a tengerben úsztam:-)

Unknown írta...

Hát, még a nyálam is kicsordult ettől a csodás táltól! Kriszta

trinity írta...

Ennél jobb reggelit nem is kívánnék sosem:)) Hozzá egy kis mediterrán időjárás-maga a tökély!!
Tudnak ezek a déli emberek valamit, nagyon tudnak.....

Fagyal Hajnalka írta...

Szia:-)
Nagyon régi olvasód vagyok, így tudom, milyen használható és élvezhető recepteket bocsátasz itt közkinccsé:)
Kaptam, tovább adom, itt: http://eveskozben.blogspot.com/2010/09/kreativ-blogger-dij-mint-filmekben.html