2010. szeptember 22.

KRÉMES SÜTÖTÖKÖS LEPÉNY SZILVÁVAL


A minap bevásároltam egy jó adag sütőtököt egy részét levesben főztem meg, a másik felét pedig csak sima vízben és pürésítettem, hogy az alábbi sütemény készülhessen belőle.
Igaz itt még mindig 35 fok van árnyékban, de nekem a szeptember már csak az ősz érzését kelti és akkor ugye meg jöhetnek a sütőtökös finomságok!

Ez a sütemény annyira finom, hogy holnap újra kell sütnöm, mert pillanatok alatt eltűnt az utolsó darabka is.
Krémes marad sülés után is, olyan finom állaga van.... és nagyon jól illik hozzá a szilva.
Pillanatok alatt készen van a lehető legkisebb munkával.
Azt még elárulom, hogy a sütőtököt érett banánnal helyettesítve, egy kis dió hozzáadásával isteni finom BANÁNKENYÉR  lesz az eredmény!:-))

KRÉMES SÜTÖTÖKÖS LEPÉNY SZILVÁVAL

1 csésze = 240 ml vagy 250 ml (a különbségnek nincs jelentősége, kipróbáltam)

1 csésze sütőtökpüré
1/3 csésze olvasztott vaj
1/2 csésze cukor
1 tojás
1 tk vanília esszencia
1 tk szódakikarbóna
csipet só
1,5 csésze liszt

A fentieket egy tálban fakanállal összekeverjük, és egy kivajazott (csak az alját) 24 cm-es kapcsos formába kanalazzuk.
3 nagy szilvát kimagozunk és felaprítunk.
Megszórjuk vele a tésztát, picit belenyomjukk.
190 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.
Kihűlve tálaljuk.
Nem szabad túlsütni, mert akkor nem lesz krémes az állaga, márpedig ez igazán finom úgy!

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Még nem ettem tökös süteményt, így el is mentettem a receptet, mert látványra nagyon guszta

Csibe írta...

Jaj, de nagyon szép!

Gesztenye receptjei írta...

Latsia!

Isteni párosítás:-)

trinity írta...

Hasonlót már sütöttem és valóban, nagyon szaftos tésztája lesz! Nálunk is mindenki szereti!!!

Felhőlány írta...

Nagyon tetszik a recepted!:)
Ezt ki kell próbálnom!