2010. szeptember 3.

RIBIZLIS - ÁFONYÁS SÜTEMÉNY



Mielőtt délre jöttünk volna, összedobtam egy gyors sütit, ami egy korábban barackkal és málnával sütött változata, de most csak féladag.
Volt még egy kis friss, saját termésű bogyósgyümölcsöm a hűtőben és el kellett használni.
De milyen jó ötlet volt!:-)


RIBIZLIS - ÁFONYÁS SÜTEMÉNY
12,5 dkg vaj
15 dkg világosbarna cukor
1/2 tk vaníliaesszencia
2 nagy tojás
10 dkg liszt
1/2 tk sütőpor
2,5 dkg darált mandula
2 marék ribizli + 1 marék áfonya
1 marék aprított mandula és pisztácia vegyesen
1 ek porcukor a szóráshoz

Egy 18-as formát kivajazunk és sütőpapírral kibélelünk.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A vajat megolvasztjuk, hűlni hagyjuk, majd belekeverjük a cukrot, a vaníliát és a tojásokat és krémesre keverjük.
Belekeverjük a lisztet, a darált mandulát és a sót.
A masszát a formába öntjük és megszórjuk a friss gyümölcsökkel, majd a mandulával és a pisztáciával és 40 percig sütjük.
Letakarjuk fóliával és további 20-30 percig sütjük.
Tűpróba, de nem kell teljesen száraznak lennie, a közepén kicsit ragadós lehet, ami majd hűléskor lesz pont jó.
Tálalás előtt porcukorral megszórjuk és szeleteljük.

Latsia:
- nekem 40 perc alatt majdnem kész lett, úgyhogy akkor letakartam és még 10 perc kellett a teljesen átsüléshez, de ez ugye sütő függő
- nem szórtam meg porcukorral, mert ez egy nagyon szaftos édes tészta, nem hiányzott rá

4 megjegyzés:

Ildy írta...

Szebb már nem is lehetne, már vittem is a receptet!

Bianka írta...

Nagyon szép lett és finom :)

Zsiri írta...

Nagyon guszta, mint valami karácsonyi gyümölcskenyér :)

Andi/cuki írta...

De jól néz ki, micsoda színek, fini lehet!:-))