2010. november 3.

SÜLTPAPRIKÁS QUINOA SALÁTA



Eddig csak nézegettem a polcokon a quinoa-t, de a minap olyan szépet láttam (3színű), hogy megkívántam.
Az alábbi receptet készítettem el belőle és magam is meglepődtem, milyen finom lett... na jó, valljuk be nyilván nem feltétlenül a quinoa-nak köszönhetően (akármennyire egészséges és divatos is), de a lényeg, hogy pillanatok alatt elfogyott, ami ugye nem annyira jellemző egy meleg salátára, mint mondjuk inkább egy süteményre.:-))
Az öntetet bármilyen más salátára is tehetjük, nagyon ízletes!
Mi húsevők is vagyunk (ezesetben hal), úgyhogy kisütöttem még hirtelen 2 szelet lazacot is, ami nagyon illet a salátához!

SÜLTPAPRIKÁS QUINOA SALÁTA

1 ek olívaolaj
1 hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 olajban eltett sültpaprika
8 dkg quinoa
5 dl zöldségleves
1 tk oregano
só, bors
20 dkg főtt fehérbab
10 dkg Feta sajt
1/2 adag balzsamos vinaigrette

A felforrósított olajon 5 perc alatt megpároljuk a felaprított hagymát, rádobjuk a fokhagymát, átforgatjuk.
Hozzátesszük a felaprított paprikát, a quinoa-t, a levest és a fűszereket majd felforraljuk.
Lefedjük és kislángon kb. 15 percig főzzük, mialatt a quinoa megpuhul és beszívja a levet.
Lehúzzuk a tűzről, belekeverjük a fetát a fehérbabot és a balzsamos vinaigrette-et.

3 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Ez baromi jól néz ki! Már bocsánat a nyers őszinteségért, de ez az igazság.:)
Égen- földön keresek már egy ideje quinoa- t, de még nem találtam. Ha rálelek, ezt nem fogom kihagyni!

Bianka írta...

Nagyon gusztán néz ki

Latsia írta...

Poppy, tényleg jópofa és gusztusos ez a 3 színű!:-)

Bianka, és finom is.... nem elhanyagolhatóan:-)