2010. december 18.

PUHA MÉZES



Tegnap gyönyörű mézes pogácsákat láttam Mézigörl-nél, aztán rájöttem, hogy én ezt sütöm évek óta, Katakonyha-tól kaptam anno az NLCN-n, (akkor még azt sem tudtuk mi az a blog) viszont a itt még nincs fent, csak a régi konyhás oldalamon...:-)

Pedig ez nem más, mint LAJOS MARI receptje!


Ez a mézes már sütés után puha, nem kell várni vele és később sem keményedik meg!
Nekem is a rozslisztes mézes az igazi!
Én nem osztottam el a tésztát, egyszerűen csak kézzel golyókat formáztam belőlük, kicsit lenyomtam, lekentem, közepükbe a csonthéjas és sütőbe velük!:-)
Ide az eredeti receptet másolom be, én ennek a felét csináltam és így lett nekem 40 db.
Ja, és én a féladagba is 2 ek mézesfűszert tettem, hagy legyen nagyon mézesfűszeres!:-))
Ez egy annyira jó recept, a tészta elkészítése van vagy 10 perc:-))) aztán másnap a formázás is kb. annyi:-))

PUHA MÉZES Lajos Mari receptje


a tésztához:

125 g méz
125 g margarin
3 tojás
1 citrom
250 g porcukor
250 g finomliszt
250 g rozsliszt
1 tk szódabikarbóna
2 ek mézesfűszer - keverék / Kotányi
1 csipet só

a kenéshez és a díszítéshez:

1 tk. tej
1 tojás
dió, mandula és mogyoró vegyesen

Felforrósírjuk a mézet a vajjal/margarinnal, hagyjuk kihűlni.
Simára keverjük a tojásokat a 2 ek. citromlével és a porcukorral, hozzáadjuk a mézes keveréket.
Összekeverjük a liszteket a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citrom reszelt héjával, több részletben a mézes-tojásos keverékhez adjuk, alaposan összekeverjük.
Elsimítjuk a tetejét, folpackkal letakarjuk, és a hűtőszekrényben legalább 3 órát, még jobb, ha egy éjszakán át pihentetjük-hűtjük. (Nálam 1 éjszakát pihent, nem kell megijedni, nagyon folyós a tészta, / talán pont ezért lesz olyan puhácska / de másnap reggelre tökéletes!
 A tésztát lisztezett munkalapon lazán átgyúrjuk, 4 részre osztjuk, és 4 db rudat sodrunk belőle.
Mindegyiket 10 egyenlő részre vágjuk, és lisztes kézzel gombócokat formálunk belőlük.
Kissé ellapítjuk, fakanállal nem túl mély lyukat nyomunk a tetejükre.
Egymástól 4-5 cm távolságra sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, tetejüket megkenjük a tejszínnel elhabart tojással, és a mélyedésekbe 1-1 szem mogyorót mandulát vagy diót nyomunk.
200°C-ra előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük, még melegen leválasztjuk őket a sütőpapírról, és rácsra rakosgatva hagyjuk teljesen kihűlni.
Jól záródó fém- vagy műanyagdobozban 3-4 hétig eltarthatók.

6 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Latsia! Nagyon szívesen! Fogyasszátok egészséggel. Nálunk nagyon kapós lett, amit ajándékba szántam, azokat elrejtettem, a többit pedig eszegetik. Nem kérdéses, hogy jövőre is lesz! :-DDD A szaloncukor recept fél órán belül fent lesz nálam, ha van időd kukkants be! Apropó! Éjjel 20 cm-es hó esett, és még mindig szakad! :-DDD

Bianka írta...

Ez is nagyon szépséges

Kata írta...

Latsia, ugyanezt sütöttük anno - te is és én is - az Nlc-n:)) én azóta rendszeresen, az idén már elfogyott nálunk 2 nagy adag belőle! Van még egy onnan "örökölt" puszedli recept, azzal versenyeztetem időnként...

Ditta tortái írta...

Nem semmi dolgokat talál nálad az ember,nagyon tetszik az egész blog rengeteg finomságokkal:))

Névtelen írta...

Hú, de guszták Nálad a karácsonyi sütikék!
Itt a rozsliszt teljes kiörlésűt jelent?? És még egy kérdés, ez a mézes pogi miben különbözik a mézes puszedlitől?

Köszönöm előre is, ha válaszolsz!

További lelkes készülődést kívánok, a mi örömünkre is :):)

Nyesti

Latsia írta...

Mézigörl, havat küldj, szaloncukor hűl, puszedlik eldugva, megyek aludni!:-)))

Bianka, köszi!:-)

Kata, igen, amikor gyúrtam a tésztát akkor kapcsoltam, hogy ez az a Lajos Mari recept, amit beírtál anno az Nlc-re és én is megsütöttem Tőled, csak akkor figuráknak.
Nagyon finom én is bekaptam belőle egyet-kettőt...de a többit eldugtam!:-)

Ditta, én meg épp Nálad vacsoráztam ma... :-)

Nyestikém, sztem a szóban nincs különbség, ki hogy hívja, mézescsók, mézes puszedli, mézes pogácsa...
De az ízében van!!! A rozsliszt teljeskiőrlésű igen, és hihetetlenül jó ízt... olyan régimódit ad neki.
Tk. nemcsak karácsonykor kellene sütni...asszem én húsvétkor is fogom...:-) Puszillak!