2011. január 30.

NAGYMACS MÁKOS BÉLESE


Ezt a receptet 5 évvel ezelőtt Sherpától kaptam, és azóta sütöm, mert annyira finooom!:-)
Én féladagot sütöttem, alma nélkül(!), 180 fokon 35 perc alatt lett készen, a tepsim mérete: 24 x 19 cm.
2006-os recept-kép.

NAGYMACS MÁKOS BÉLESE

A töltelékhez:
25 dkg darált mák, 20 dkg cukor, 5 dkg dara, 3 dl tej, 5-10 dkg mazsola, 1/2 citrom reszelt héja, 2 tojásfehérje,
10 dkg baracklekvár, 1-2 alma

A tésztához:
40 dkg liszt, 20 dkg margarin, 1/2 sütőpor, 10 dkg cukor, 1 tojás, kis tejföl

Először a tölteléket készítem el:
A tejet a cukorral felforralom, belefőzöm a darát és a mákot.
Kihűlés után hozzáadom a citromhéjat, mazsolát, 1-2 reszelt almát és a két tojás felvert fehérjét.

A tésztához valókat összegyúrjuk, két lapba sodorjuk.
Az alsó lapot a tepsiben megkenjük lekvárral, rá a mákos töltelék és a másik lap.
Felvert tojással megkenem, megszurkálom és megsütöm.


4 megjegyzés:

Nelli írta...

Én is többször elkészítettem, finom mákos süti.:-)

Mézigörl írta...

Nagyon szeretem a béleseket, de így még a mákost nem készítettem! Kipróbálom, nagyon étvágygerjesztő! :-)))

Bianka írta...

Alapjáraton már a mákos sütiket imádom. Guszta

Latsia írta...

Örülök, hogy Nálatok is nyerő Nellikém!:-) Tiéd még szebb lesz ennél!:-)

Bianka, ebben is hasonlítunk?!;-)