2011. március 22.

LAZACTEKERCS TORMÁS KRÉMSAJTTAL





Igazi vendégváró előétel, de én egy könnyű hétvégi ebédre készítettem, pirítóssal...
/ Tudom, ha Viki jön, nem ez készül!:-))) /
Tudom, hogy "hagyományosan" tejszínes krémmel szoktuk az ilyen rolókat tölteni, de a krémsajttal sokkal finomabb! Most 10%-os Philadelphia sajttal készült, tehát még a közeledő bikiniszezonba sem zavar be:-)) Max. annyit, hogy ne lett olyan kemény tartása a sajtnak és nem annyira szépek a szeletek...
Viszont elolvadt a hó és tűz a nap...
Ja, és pácikákkal is tálalhatjuk, akkor azokkal mártogatjuk a szószba és egy japán vacsora része is lehet.

LAZACTEKERCS TORMÁS KRÉMSAJTTAL


8 főre

60 dkg füstölt lazac
2 ek torma (wasabi aki eredeti japán tormakrémet akar)
20 dkg krémsajt
2 dl pirított szezámmag

tálaláshoz:
japán szójaszósz

Egy fóliát terítsünk ki a munkafelületre és fektessük rá, egymást kicsit takarva a lazacszeleteket.
Keverjük össze a tormát a krémsajttal és kenjük meg vele a lazacszeleteket.
Tekerjük fel (mint a bejglit) a fólia segítségével szorosra és szórjuk meg, (forgassuk bele) a szezámmaggal.
Hűtsük be félórára és már szeletelhetjük is.
Tálaljuk a szójaszósszal.

11 megjegyzés:

Bianka írta...

Fantasztikus

Nelli írta...

Finom lehet, nálunk Dóri kedvence lenne!:-)

Mézeskalács írta...

Hűűű, ez eszméletlen finom lehet!!!

Alexa Christi írta...

Valami gyönyörű, kívánatos ez az étel is, mint a többi ételed! Én is mascarponéval szoktam készíteni, friss tormával, snidlinggel vagy újhagymával. Ha már halszag van egy kis hagymaszag is elfér! :))
Nagyon jó ötlet szezámmagban meghengergetni, és a tálalás is gyönyörűséges. Nem szeretem a sushit, ennek a "sushinak" viszont hamar a végére járnék! :)

(a múltkor kommentelni próbáltam a dagasztás nélküli kenyeredhez, mert megsütném, csak nem volt világos, hogy hogyan kell meghajtani...remélem most beenged a rendszer...)

Unknown írta...

Hú, ez most jókor jött, mert kaptunk füstölt lazacot, ami azóta is ott figyel a hűtőben és nem tudtam, mit csináljak belőle:) Hát ezt fogom megcsinálni....remek, köszi:)Kriszta

Hobbiszakács írta...

Príma ízkombináció, príma kivitelezés. Végre egy lazacrecept a blogvilágban, amitől nem kell ciccegnem :-)

családi tűzhely írta...

Nagyon guszták a kis tekercsek.

Szemi írta...

Hú, ez nagyon ott van! Szép is és finom is!

Életünk és ételeink írta...

Tyű, nagyon kis guszták!

A kollega írta...

Szia,nézz átt hozzám :-) meglepi vár.

Viki írta...

Esküszöm -és most szívemen a kezem-, hogy rászokok a lazacra. Olyan gyönyörű és olyan kívánatos, hogy ezt az erőszakot elkövetem magamon. Csak azt magyarázná már meg nekem valaki, hogy annyi herkenytü mellett, miért éppen a lazac a mumus nálam :) :) én tudom a megoldást ! - mert mán öreg vagyok :))))))

De ha addig élek is, fogok lazacot enni,venni :)))
Szezámmagot meg éppen ma vettem jó kis frisseket.