2011. április 29.

ASZPIKOS TOJÁS



Tudom, hogy már nagyon várjátok, csak előbb az ajándékos posztot tettem fel.


Egy szépséges előétel, vagy a Húsvéti asztal méltó dísze.
(Én mondjuk bármilyen eseményre feltálalva el tudom képzelni!)
A legjobb, ha a tojástartó segítségével  készítjük el, a töltelék variálható ízlés szerint, de az alábbi töltelék finom is és szép is, nem?:-)

ASZPIKOS TOJÁS


2 ek zselatinpor
1 dl hideg víz
10 üres tojáshéj
1/2 sárga és 1/2 piros színű paprika csíkokra vágva
15 dkg sonka csíkokra vágva
pár szem olajbogyó felaprítva vagy félbevágva
konzerv kukorica és zöldborsó

4 dl világos tyúkhúsleves
petrezselyem

Nagyon egyszerű az elkészítése!

Röviden:
A tojások szélesebbik felét a tetején feltörjük, a belsejüket kiöntjük, megtöltjük a töltelékkel, majd a felöntjük a zselés húslevessel és a tojástartóba állítva behűtjük.
Másnap a héjjat leszedve megfordítva tesszük a tojásokat egy tálra és úgy kínáljuk.

Részletesen:
Először a zselatint egy tálba tesszük, leöntjük a vízzel és 1 órát hagyjuk duzzadni.
Közben, a tojások szélesebbik végének tetejét feltörjük, a tojást kiöntjük belőle és a petrezselyem levelekből 1-1-et a tojások aljára (a vékonyabbik felére, mert ez lesz majd kihűlés után a teteje) teszünk, majd a többi hozzávalóból is pakolunk rá és beleállítjuk a tojástartóba.
Amikor a zselatin megduzzadt, kiemeljük a vízből és feloldjuk a forró húslevesben.
Ráöntjük a tojáshéj tetején lévő lyukon a töltelékre a húslevest és betesszük a hűtőbe a tojásokat egy éjszakára.
Amikor a zselé megszilárdult, törjük fel a héjat és vegyük ki a zselés tojást.
Megfordítva tálra téve kínáljuk.

7 megjegyzés:

Adél írta...

Nagyon mutatós,szép előétel.Savanyúságokból is el tudom képzelni egy finom sült mellé.

Névtelen írta...

Már, tényleg nagyon vártam. Szuper, reggeli meglepetés:) Ha sikerül elkészítenem, beszámolok róla, hogy milyen lett.

Szemi írta...

Irtó guszták, már a múltkor is megcsodáltam. De arra nenm is gondoltam,hogy tojáshéjban készültek, azt hittem, valami formában. :) Nem volt nagyon macerás? Attól félek,nekem a tojás mindenhol törne, nem csak ott,ahol én szeretném. :))

María írta...

Gyönyörűséges, és nagyon ötletes és biztosan nagyon finom is :)!

Bianka írta...

Valami gyönyörűséges

Edit írta...

Gyonyoru latvany ez a tanyer tojas, es biztosan nagyon finom is. Mindenkeppen szeretnem majd kiprobalni. Koszonom, hogy megosztottad velunk a receptet!

Unknown írta...

A kérdésem az lenne, hogy meddig kell megtölteni a tojásokat? Gondolom nem teljesen tele. Épp most készítem, én olyan háromnegyed részig töltöttem meg. Meglátjuk milyen lesz, izgatottan várom.