2011. május 21.

KARAMELL ÖNTET



Ezt a bejegyzést eredetileg nem tettem volna fel külön, hanem a következő posztban megjelenő TOJÁSFEHÉRJE SÜTEMÉNY-nyel együtt, de aztán úgy gondoltam, hogy ez a Karamell öntet megérdemel egy önálló helyet...
Szeretem az ilyen egyszerű, gyorsan elkészíthető, finom dolgokat, ezek aztán örök receptek maradnak, és persze kedvencek is, mert a fenti előnyök mellett még a felhasználásuk is igen sokoldalú.
Tehát akkor íme a finom öntet és utána jön majd a süti is.:-)



Pillanatok alatt készen van, finom, semmi extra hozzávaló nem kell bele, hűtőben 1 hétig is eláll, és mindenhez tökéletes, pld. most jön a fagyizezon... milyen jó vele leönteni a fagyit, és már ropog is az akármilyen fagyin a karamella vagy belekeverni és már készen is van a karamellásfagyi!
Ha több tejszínt teszünk hozzá, akkor a fagyira öntve sem keményedik meg, hiszen van aki inkább krémesebben szereti... de én maradok a fenti adagnál:-)

KARAMELL ÖNTET

20 dkg cukor
1-1,5 dl tejszín

A cukrot egy lábosban lassú tűzön karamellizáljuk, majd lehúzzuk a tűzről és egy kicsit hűlni hagyjuk.
Hozzáöntjük a tejszínt és folymatosan kevergetjük (visszatéve a tűzre), amíg a megfelelő sűrűségű öntetet megkapjuk.
Hűtőszekrényben üvegben sokáig eláll, használatelőtt  csak fel kell melegíteni.

5 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ez nagyon jól hangzik! Püspökkenyérhez kiváló lenne...

Éva írta...

Ez nagyon jó ötlet, gondoltam már hogy tortára egyszer kipróbálom.Köszi!

Dina írta...

Szia!
Nagyon jó ez a karamellkrém. Én most egy jó kis tejes kávéhoz tudom elképzelni. Azt hiszem neki is látok gyorsan. :D

Szeretnélek meghívni az én első játékomba. A részletek itt vannak.

http://edinagyongye.blogspot.com/2011/05/egy-jo-szo-jatek-nalam.html

Hátha én is meg tudlak ajándékozni. :)

Nelli írta...

Fagyira most elfogadnám.Van is itthon tejszínem, szerintem holnap megcsinálom.
Köszi

Unknown írta...

Imádom a karamellt! Én ilyen krémet szoktam a joghurtos gyümölcstortába is tenni, a piskótára kenem vékonyan, rá a gyümölcs és arra mehet a joghurtréteg....nyami :)