2011. november 30.

FRISS CITROMSZÖRP




Nálunk Cipruson most érik a citrom... (meg az összes többi citrusféle is) és közeledik a Karácsony.
Arra gondoltam, hogy megosztom veletek ezt az egyszerű kis finomságot, mert mi gyakran készítjük, de gasztroajándéknak is jó lehet, már csak azért is, mert....

- mindenki siet mostanában és ez pár perc alatt készen van
- nagyon egészséges, pláne a meghűléses időszakban pld. teába, vagy csak úgy vízzel higítva limonádénak
- hűtőben eláll tartósítőszer nélkül
- szilveszteri koktélozásnál jól jöhet
- egyszerűen szép és finom....:-)

FRISS CITROMSZÖRP

Tetszés szerinti citromot kifacsarunk, és ugyanannyi cukorral elkeverjük.
Addig hagyjuk állni, amíg a cukor teljesen feloldódik.
(Én este készítettem, reggelre teljesen feloldódott, szobahőmérsékleten.)
Tisztára mosott üvegekbe tesszük és hűtőszekrényben tároljuk.

11 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól mutat az üvekben! Ez valóban még ajándéknak is jó !

Kreatív konyha írta...

Tipikusan az az ötlet, hogy miért nem nekem jutott eszembe????
Az ugyanannyi cukor egyébként ugyanannyit jelent deciliterben?

Daisy írta...

Ennyi?
Hogy ez nekem nem jutott eszembe!
Annyira egyszerű, mint a mikrós zabkása.
köszi!! / klára /

anake írta...

ugyan annyi kanál cukor mint a citrom,vagy annyi gramm cukor mint a lé súlya?

Vica írta...

Húúú ez nagyon szuper. Asszem holnap ki is próbálom:) Meddig áll el hűtőben? Na nem mintha aggódnék, hogy nem fogy el hamar, de mégis;)

Vica írta...

És még egy kérdés, az ugyanannyi cukrot dl-ben érted?

Zsuzsi írta...

Ezt vajon narancsból is meg lehet csinálni?

Latsia írta...

Köszi Lányok!:-)

És igen, bocs ha nem fogalmaztam érthetően... tehát amennyi citromlét kapunk facsarás után ugyanannyi cukorral keverjük el.
Tehát mivel a folyadékot álatlában deciliterben mérjük, akkor itt most a cukrot is.

Úgy a legkönnyebb, hogy mondjuk 1 pohárnyi citromléhez 1 pohár cukrot öntünk.
Én lábosban pihentetem és aztán másnap tölcsérrel megy az üvegbe.
Van, aki leszűri, hogy a citromrostok ne kerüljenek bele, de ez ízlés kérdése.

Latsia írta...

Narancsból én még nem próbáltam... de ha ahhoz annyi cukrot teszel, hogy fele-fele arányban legyen, akkor sztem túlédes lesz...

Hűtőben 2-3 hétig tuti eláll, azt próbáltam.

Kreatív konyha írta...

Köszönöm a gyors választ!

tücsi írta...

Na, nekem már össze is futott a nyál a számban, ahogy rágondoltam az ízére. Szeretem a citromos italokat, sütiket. A felvétel gyönyörű. Ezek biztos bió citromok.:))