2011. november 22.

FŰSZERES SÜTŐTÖK KRÉMLEVES



Van már a blogon jó pár Sütőtök leves... ma mégis újabb variációt készítettem, mert szeretjük a levest és a sütőtököt is!:-)
A mai leves olyan igazi őszi, de a benne rejlő fűszerek már az elkövetkezendő téli ízeket sejtetik.

Még a lassan 5 éves Kislányom is azt kérdezte, hogy ez már "karácsonyi leves"?:-))

FŰSZERES SÜTŐTÖK KRÉMLEVES


60 dkg sütőtök (tisztítva, felkockázva)
kb.  7-8 dl zöldségleves
1 alma (hámozva, felkockázva)
1 ek méz
szegfűszeg, szerecsendió, fahéj, gyömbér
1 dl tejszín

A sütőtököt a levesbe tesszük és félpuhára főzzük.
Hozzáadjuk az almát és addig főzzük, amíg a sütőtökkel együtt megpuhulnak.
Belekeverjük a mézet és a fűszereket, majd botmixerrel pürésítjük.
Felöntjük a tejszínnel és felfforraljuk.
Azonnal tálaljuk.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Fantasztikusan néz ki

marisz57 írta...

Ezt a levest is ki fogom próbálni.Most ráálltam a sütőtökre, minden változatát elkészítem.

Hobbychef írta...

Én már számos variációt főztem meg sütőtök krémlevesként, de fahéjjal még nem. Lehet hogy ki kellene próbálni?

Petra írta...

Ínycsiklandó látvány. :)