2012. február 27.

Tiszta hétfő - Καθαρά Δευτέρα




Tiszta hétfő ( Καθαρά Δευτέρα )
... 

a Nagyböjt első napja a Görög orthodox naptárban.
Ilyenkor nem esznek húst, húskészítményt, tejet, tojást stb.
Halat és tengeri állatokat viszont igen.
A legtöbb család ilyenkor otthon ünnepel és " terülj-terülj asztalkám " van.
Mi is családi ebéden voltunk, ott készültek a képek.
Roston sült királyrák, tintahal és polip volt , valamint halikra krém, tahini, friss ciprusi szezámmagos kenyér és ecetes és paprikás szószban készült polip.
Adtunk a tengeri herkentyűknek!:-)

5 megjegyzés:

E73 bioarcapolas blog írta...

Ez remekül néz ki !
Egy ilyen böjtöt szívesen vállalnék :)

Blogkonyha írta...

Leültem volna hozzátok az asztalhoz. Talán a rákkal lettem volna egy kicsit félénkebb...Guszta "Tenger gyümölcse" tál!

Anazar írta...

Micsoda tál!!!

Erika írta...

Így én is szívesen böjtölnék:)

Latsia írta...

Köszi Lányok!:-)

A tálon lévő ételeket anyósom készítette, én csak fotóztam:-)